Interaktivní mapa

Interaktivní mapa

Geoportál

geoportal

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5

Aktuální stavy toků

18.10.2017 16:10

Aktuální výška:

43 cm

18.10.2017 16:10

Aktuální výška:

27 cm

18.10.2017 16:15

Aktuální výška:

43 cm

Aktuální stavy hladiny v okolí
Nový Bydžovnormální
Lázně Bělohradnormální
Rohoznicenormální

 

HK

 

czechpoint

Mobilní aplikace V OBRAZE

logologologo

 

Kotlíkové dotace

Navigace

Výběr jazyka

  • Česky
  • English
  • Deutsch

Obsah

 

 

 


Železniční zastávka
 
  Dráha byla postavena vnádraží létech 1867 – 1870 a měla jméno Severo-západní. Vede z Chlumce nad Cidlinou přes Starou Paku do Trutnova. Její stavba začala na několik místech současně. Zde potkal se úsek od Ostroměře a od Nového Bydžova. Na každý úsek k přepravě zeminy a materiálu byla dopravena lokomotiva po cestách. Pomyslíme-li, že cesty nebyly štěrkované a byť lokomotivy byly malé, musely být taženy až čtyřmi páry statných volů.
  Veškeré práce zemní byly konány ručně, proto bylo zaměstnáno mnoho cizích lidí různých národností, hlavně Italové.
  V Ohnišťanech mělo být nádraží v místech na Chmelnici, ale pro odpor lidu prodat pozemky, bylo přeloženo do Smidar a zde byla pouze zastávka, kde zastavovalo málo vlaků. Za čekárnu sloužila prosklená bouda.strážní domek
  Čekárna v dnešní podobě byla postavena nákladem okolních obcí asi v roce 1926. Hned za tratí po pravé straně stojí strážní domek. Původně byl dřevěný s malou předsíní a měl čp.136. Strážník tratě zde byl současně pokladníkem – prodával jízdenky.
  Během doby vystřídalo se zde více strážníků, m.j. Brumlich, Slanina, Holubec, Zikeš, Zajíček a poslední Klepl.
  Domek byl asi v roce 1960 přestavěn, aby bydlení v něm odpovídalo dnešním požadavkům.